SIUNTA24

Siuntų gabenimo tvarkos aprašas​​

  1. Siuntų gabenimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato pagrindinius reikalavimus, taikomus siuntų gabenimui naudojantis [siunta24] teikiamomis paslaugomis, įskaitant, bet neapsiribojant siuntų gabenimo tvarką ir sąlygas, taip pat teikiamų paslaugų tarifus, paslaugų teikėjo atsakomybę, skundų nagrinėjimo ir žalos atlyginimo tvarką.

  2. Aprašas yra taikomas visiems asmenims, kurie naudojasi [siunta24] teikiamomis siuntų gabenimo paslaugomis. Paslaugų teikėjas turi teisę vienašališkai keisti šį Aprašą. Aktuali Aprašo redakcija skelbiama siuntų terminalų informaciniuose stenguose ir internetiniame tinklalapyje www.siunta24.lt.

  3. Siuntėjas yra atsakingas už siuntos tinkamą ir tvarkingą supakavimą ir paruošimą siuntimui. Siunta privalo būti supakuota vadovaujantis siuntų terminalų informaciniuose stenguose ir internetiniame tinklalapyje www.siunta24.lt įtvirtintais reikalavimais siuntoms. Siuntos pakuotė turi apsaugoti siuntos turinį nuo bet kokio sugadinimo, ir/ar apgadinimo, ir/ar praradimo ir nedaryti žalos kitoms siuntoms, transporto priemonei, aplinkai ir žmonių sveikatai. Siuntėjui netinkamai supakavus siuntą, paslaugų teikėjas nėra atsakingas už saugų siuntos gabenimą ir siuntos turinį. Tokiu atveju siuntėjui nėra atlyginami bet kokie patirti nuostoliai už sugadintą, ir/ar apgadintą, ir/ar prarastą siuntą.

  4. Siuntos,pasirašytinai priimamos iš siuntėjo tik siuntėjui pateikus galiojanti asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą, kurio duomenys įrašomi į siuntos kvitą, arba siuntėjo įgaliotam asmeniui pagal rašytinės formos įgaliojimą. Iš juridinių asmenų siuntos priimamos tik juridinių asmenų darbuotojams pateikus galiojantį darbuotojo pažymėjimą su nuotrauka arba pateikus juridinio asmens išduotą rašytinės formos įgaliojimą kartu su asmens tapatybę patvirtinančiu dokumentu.

  5. Siuntėjas yra atsakingas už teisėtą siuntos turinį. Draudžiama siųsti daiktus, medžiagas ar produktus, kurie gali sukelti pavojų žmogaus sveikatai, aplinkai ar turtui, taip pat daiktus, uždraustus siųsti Lietuvos Respublikoje galiojančiais teisės aktais. Taip pat negalima siųsti: (i) radioaktyvių, sprogių, ėdžių, nuodingų, degių, šalčiui neatsparių, stipraus kvapo arba tepių medžiagų; (ii) nesandariai uždarytų ar dužių talpų su skysčiais; (iii) greitai gendančių maisto ir ne maisto produktų; (iv) pinigų, obligacijų, monetų, brangiųjų metalų ir brangiųjų akmenų, vertybinių popierių, antikvarinių daiktų, asmens dokumentų; (v) gyvų gyvūnų, paukščių; (vi) tinkamai neįpakuotų smailių, aštrių ir pjaunančių daiktų, (vii) narkotinių ir/ar psichotropinių medžiagų; (viii) sprogmenų, ginklų, šaudmenų ir jų dalių.

  6. Papildomai draudžiama siųsti siuntą į ES ir ne ES valstybes, kuriose yra: alkoholiniai gėrimai; asmens dokumentai; augalai; dramblio kaulas ir dramblio kaulo dirbiniai; greitai gendančios prekės; gyvi gyvūnai; gyvūnų odos (laukinių); juvelyriniai dirbiniai ir laikrodžiai; kailiai; labai vertingi, vienetiniai daiktai (pvz. meno dirbiniai, antikvariniai daiktai, brangakmeniai, auksas ir sidabras); maisto produktai; pavojingi kroviniai ir medžiagos; pinigai, jų ekvivalentai ir išankstinio apmokėjimo kortelės; pornografinio turinio medžiaga; sėklos; šaunamieji ginklai, sprogmenys, šaudmenys; tabakas ir tabako gaminiai; vaistai ir maisto papildai. Draudžiama siųsti siuntas, kurių išvežimas iš tam tikros valstybės ir įvežimas į tam tikrą valstybę yra draudžiamas įstatymais. Paslaugų teikėjas nėra atsakingas už siuntas su draudžiamu turiniu.

  7. Siuntėjas, siųsdamas tarptautinę siuntą, privalo užpildyti tarptautinių siuntų dokumento formą. Siunčiant į ne ES valstybes nares privaloma nurodyti siuntos vertę (nuo jos priklauso gavimo valstybėje taikomi muito mokesčiai). Jei siuntos gavėjas nesumoka muito mokesčio, siunta, pagal susitarimą yra parsiunčiama atgal siuntėjui, mokant toje šalyje taikomus persiuntimo mokesčius. Jei siuntėjas nesutinka apmokėti gražinimo mokesčio, o gavėjas nesumoka muito mokesčio siunta naikinama. Paslaugų teikėjas nėra atsakingas už mokėtinus muito mokesčius ir visus kitus papildomus mokesčius.

  8. Siuntų skyriaus darbuotojai, turėdami įtarimų dėl siuntos turinio, turi teisę patikrinti siuntos turinį ir įsitikinti, kad joje nėra draudžiamų daiktų. Siuntų skyriaus darbuotojui siuntos patikros metu radus draudžiamų daiktų, privalo siuntos nepriimti. Jeigu paslaugų teikėjas nustato, kad priimtoje siuntoje yra draudžiamų siųsti daiktų, jis siuntą grąžina siuntėjui arba siunta yra konfiskuojama įstatymų nustatytais atvejais ir tvarka. Tokiu atveju apie konfiskuojamą siuntą paslaugų teikėjas praneša siuntėjui.

  9. Greitai gendančios ir neatsparios temperatūrų svyravimui, dūžtančios ir trapios siuntos yra pervežamos siuntėjo rizika, t. y. paslaugų teikėjas už tokias siuntas neatsako.

  10. Siuntos gavėjas privalo siuntos priėmimo metu dalyvaujant paslaugų teikėjo darbuotojui apžiūrėti siuntos pakuotes. Pastebėjęs pakuotės pažeidimus, siuntos gavėjas turi apie tai pažymėti siuntos kvite. Paslaugų teikėjas neprisiima jokių įsipareigojimų dėl siuntos ar jos dalies sugadinimo, jeigu siuntos priėmimo metu nebuvo apie tai įrašyta siuntos kvite.

  11. Dviračiai gali būti vežami išorėje specialiai tam įrengtose ir pažymėtose vietose arba autobuso bagažo skyriuje kaip siunta. Dviračio vežimas apmokestinamas pagal kiekvieno vežėjo/autobusų stoties siuntų skyriuje galiojančius tarifus. Jei dviratis tinkamai išardytas (nuimta sėdynė, vairas, šviestuvas bei kitos dalys, kurios gali būti išardytos), arba netinkamas vežti specialiose dviračių kabyklose – kaina skaičiuojama kaip standartinei siuntai – atsižvelgiant į svorį bei gabaritus. Dviratis vežamas autobuso išorėje ant autobusuose įrengtų dviračių laikiklių. Jeigu dviratis vežamas pritvirtinus jį išorėje, kelionės metu dviratis nėra apsaugotas nuo aplinkos poveikio (lietaus, dulkių ir pan.). Siuntėjas yra atsakingas už dviračio apsaugą kelionės metu bei už tinkamą dviračio vietų apsaugą, kurios gali būti pažeistos kabinant dviratį ant laikiklio. Siuntėjui yra žinoma, kad dažų pažeidimai nėra atlyginami. Autobuso vviračių laikikliuose draudžiama vežti: didelių matmenų ir sunkius elektrinius dviračius, motorinius dviračius, triračius dviračius, paspirtukus ir BMX dviračius.

  12. Siuntėjas yra atsakingas už tinkamą siuntos adresavimą. Siuntėjas privalo nurodyti: gavėjo tikslų ir teisingą adresą, vardą, pavardę ir kontaktinį telefoną, taip pat siuntėjo tikslų ir teisingą adresą, vardą, pavardę ir kontaktinį telefoną. Siuntėjas turi teisę pateikti ir el. pašto adresus. Siuntėjas yra atsakingas už nurodytų duomenų teisingumą ir prisiima visas galimas rizikas dėl neteisingai nurodytų duomenų (pvz. negalėjimą pristatyti/grąžinti siuntos). Negalint siuntos pristatyti gavėjui dėl neteisingai nurodytų duomenų, siuntos grąžinimo išlaidas apmoka siuntėjas.

  13. Siuntėjas privalo informuoti gavėją apie siuntos atsiėmimo vietą, laiką bei sąlygas nepriklausomai nuo to ar gavėjas yra gavęs paslaugų teikėjo SMS žinutę apie siuntos atsiėmimo sąlygas. SMS žinute siuntos gavėjas informuojamas apie preliminarų siunto pristatymo laiką ir datą. Paslaugų teikėjas apie siuntą turi teisę informuoti ir nurodyti el. paštu.

  14. Paslaugų teikėjas priima siuntimui siuntas, sudarytas iš vieno ar kelių pakuočių, ribojant vienos pakuotės svorį iki 30 kg. Pakuotės dydis gali būti ne didesnis kaip 100 x 50 x 30 cm arba bendra trijų dydžių (ilgis, plotis ir aukštis) suma ne didesnė kaip 180 cm. Maksimalus leidžiamas paketo ilgis į ES ir ne ES valstybes yra 270 cm. Maksimalus paketo dydis yra 400 cm, ir šį dydį sudaro paketo ilgio ir apimties suma. Apimtis yra apibrėžiama kaip (plotis x 2) + (aukštis x 2) + ilgis. Siuntų į Latviją ir Estiją bendra kraštinių suma ne didesnė kaip 180 cm.

  15. Siuntos, viršijančios 13 punkte nurodytus išmatavimus, laikomos negabaritinėmis siuntomis. Už negabaritinių siuntų, kurių bendra trijų dydžių (ilgis, plotis ir aukštis) suma neviršija 250 cm, o viena iš kraštinių ne didesnė kaip 70 cm ir reikalaujančių specialių transportavimo sąlygų, pervežimą taikomas papildomas pagal kiekvieno vežėjo/autobusų stoties siuntų skyriuje galiojančius tarifus.

  16. Siuntėjas siuntą privalo pristatyti į siuntų skyrių ne vėliau kaip likus 1 (vienai) valandai iki reiso išvykimo.

  17. Siuntėjas gali pasirinkti siuntos išsiuntimo iš siuntų skyriaus laiką pagal siuntų skyriaus darbuotojų pasiūlytą išvežimo grafiką. Siuntėjas privalo įsitikinti, kad siuntos kvite nurodyti duomenys yra teisingi. Šių duomenų pakeitimai yra galimi tik siuntėjui atvykus į siuntų skyrių, turint su savimi siuntos kvitą ir pakeitimus patvirtinus parašu naujai sukurtame siuntos priėmimo dokumente. Siunčiant siuntą yra supildomi siuntos dokumentai bei atspausdinami pinigų priėmimo dokumentai.

  18. Supildžius siuntos dokumentus, tačiau siuntėjui nusprendus atšaukti siuntos siuntimą, siunta grąžiniama siuntėjui. Tokiu atveju už aptarnavimą ir dokumentų supildymą mokamas aptarnavimo mokestis, kuris nustatomas pagal siuntų skyriuje galiojančius tarifus, išskaičiuojant procentinę siuntimo kainos dalį.

  19. Sąskaita-faktūra išrašoma tik tam siuntėjui/gavėjui, kuris nurodytas ant siuntos ir ant užpildyto siuntos kvito yra įrašytas kaip siuntėjas/gavėjas.

  20. Siuntėjas turi teisę papildomai įvertinti savo siuntą, mokėdamas 10 % mokestį nuo įvertintosios siuntos sumos.

  21. Siuntų siuntimo tarifai skelbiami siuntų terminalų informaciniuose stenduose ir internetiniame siuntos24.lt tinklalapyje.

  22. Siuntos atiduodamas pasirašytinai tik gavėjui pateikus galiojanti asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą, kurio duomenys įrašomi į siuntos kvitą, arba gavėjo įgaliotam asmeniui pagal rašytinės formos įgaliojimą. Juridiniams asmenims siuntos išduodamos tik juridinių asmenų darbuotojams pateikus galiojantį darbuotojo pažymėjimą su nuotrauka arba pateikus juridinio asmens išduotą rašytinės formos įgaliojimą kartu su asmens tapatybę patvirtinančiu dokumentu. Paslaugų teikėjas turi teisę pristatyti siuntas gavėjui ir kitu būdu, pasitelkiant trečiuosius asmenis tinkamam siuntų įteikimui pagal atskirą susitarimą su siuntėju.

  23. Siuntos, kurių neįmanoma pristatyti gavėjui ar grąžinti siuntėjui, kai siuntėjas atsisako ją priimti arba kai nurodytu adresu gavėjas/siuntėjas negyvena, siuntų terminale saugomos 1 (vieną) mėnesį. Jeigu per šiame punkte nustatytą siuntų saugojimo terminą siuntėjas (gavėjas) pašto siuntos neatsiima, paslaugų teikėjas privalo Valstybinei mokesčių inspekcijai prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos pranešti apie tokį turtą (išskyrus atvejus, kai jis yra nerealizuotinas), prie pranešimo pridėti paslaugų teikėjo žymą, kad siuntėjas (gavėjas) kviečiamas atsiimti siuntos neatvyko arba siuntos atsisakė, ir perduoti tokį turtą valstybės nuosavybėn. Jeigu tokiose pašto siuntose esantys daiktai yra nerealizuotini, paslaugų teikėjas pripažįsta juos atliekomis ir šalina (sunaikina, utilizuoja) vadovaudamasis Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatymu. Siuntose esantys daiktai pripažįstami nerealizuotinais vadovaujantis Vyriausybės tvirtinamomis bešeimininkio, konfiskuoto, valstybės paveldėto, valstybei perduoto turto, daiktinių įrodymų, lobių ir radinių perdavimo, apskaitymo, saugojimo, realizavimo, grąžinimo ir pripažinimo atliekomis taisyklėmis.

  24. Siuntos siuntėjas turi teisę pareikšti pretenziją raštu dėl dingusios siuntos, taip pat dėl dingusio, trūkstamo ar apgadinto siuntos turinio per 1 (vieną) mėnesį nuo siuntos išsiuntimo dienos. Pretenzijos, pareikštos pasibaigus šiame punkte nustatytam terminui, nenagrinėjamos.

  25. Siuntos gavėjas privalo raštu informuoti paslaugų teikėją apie pasirašytinai ar kitu būdu, užtikrinančiu siuntos įteikimą ir tai patvirtinančių duomenų gavimą, įteiktą apgadintą siuntą, trūkstamą ar apgadintą siuntos turinį ne vėliau kaip per 3 (tris) darbo dienas nuo siuntos įteikimo dienos. Šios informacijos pateikimas paslaugų teikėjui nesuteikia siuntos gavėjui teisės reikalauti iš paslaugų teikėjo žalos atlyginimo.

  26. Paslaugų teikėjas į gautą raštu pretenziją dėl dingusios siuntos, taip pat dėl dingusio, trūkstamo ar apgadinto siuntos turinio, pateikia atsakymą per 10 (dešimt) darbo dienų nuo pretenzijos gavimo dienos. Pareiškęs pretenziją asmuo, paslaugų teikėjui nesutikus tenkinti pretenzijos, turi teisę kreiptis į Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybą dėl ginčo nagrinėjimo ikiteismine tvarka arba į teismą.

  27. Jeigu dėl paslaugų teikėjo kaltės dingsta siunta, ar ji buvo sugadinta ar apgadinta, ar trūksta siuntos turinio, paslaugų teikėjas už dingusią siuntą, taip pat už dalį dingusios ar apgadintos siuntos turinio ar sugadintą visą siuntos turinį atlygina sumą, kuri lygi dviguboms siuntimo išlaidoms; už dingusią įvertintąją siuntą atlygina sumą, kuri lygi siuntimo išlaidoms ir dingusios įvertintosios siuntos vertei, pagrįstai dokumentais ar kitais patvirtinančiais duomenimis, tačiau ne didesnę kaip įvertinimo suma.

  28. Paslaugų teikėjas neatsako už netiesioginius nuostolius, negautas pajamas, neturtinę žalą. Siuntos vėlavimas ar nuostoliai atsiradę dėl vėlavimo nėra atlyginami.

  29. Paslaugų teikėjas, gavęs per nustatytą šiame Apraše terminą pateiktą pagrįstą pretenziją, už siuntą, kuri buvo siunčiama Lietuvos Respublikos teritorijoje, žalą atlygina ne vėliau kaip per 20 (dvidešimt) darbo dienų nuo pretenzijos gavimo dienos; už tarptautinę siuntą ne vėliau kaip per 60 (šešiasdešimt) darbo dienų nuo pretenzijos gavimo dienos.

  30. Paslaugų teikėjas neatsako ir neatlygina žalos, jeigu: (i) prarasti draudžiami siuntose siųsti daiktai (prekės); (ii) siunčiant siuntas atsirado nenugalimos jėgos (force majeure) aplinkybės, dėl kurių dingo siunta, jeigu siuntoje trūksta daiktų (prekių) ar jie sugadinti, negalima nustatyti, kas atsitiko su siunta, nes sunaikinti įrodymams reikalingi dokumentai, o paslaugų teikėjo kaltė kitaip neįrodoma; (iii) žala atsirado dėl siuntėjo kaltės, nes jis pažeidė paslaugų teikėjo reikalavimus dėl daiktų (prekių) pakuotės, ar dėl ypatingų siunčiamojo daikto (prekės) savybių; (iv) siunta, joje siunčiami daiktai (prekės) ar jų dalis išsiuntimo ar gavimo šalies įstatymų ir kitų teisės aktų nustatytais atvejais ir tvarka konfiskuoti; (v) gavėjas priėmė siuntą ir patvirtino, kad ją gavo, išskyrus šio Aprašo 24 punkte nurodytą atvejį; (vi) siunta negauta dėl asmens, kuriam gavėjas pavedė ją atsiimti, kaltės; (vii) siunta dingo ar buvo sugadinta valstybėje, kurioje už tai nenumatytas žalos atlyginimas; (viii) siunčiamos sekogramos, karo belaisvių ir internuotų civilių asmenų korespondencijos siuntos.

  31. Nenugalima jėga laikomos šios aplinkybės: potvynis ir kitos neįprastos oro sąlygos, gaisras, žemės drebėjimas ir kitos gamtos stichijos ir nelaimės; dideli transporto kamščiai; transporto priemonės gedimas, priverstinis stovėjimas ar vėlavimas atvykti dėl kelio darbų ar dėl avarijos įvykęs maršruto pakeitimas; grobimas, teroro aktai ir jų sustabdymo veikla, neramumai, streikai, karas, valstybinių organų veikla ir kitos neįprastos aplinkybės.

  32. Visoms siunčiamoms siuntoms įstatymu nustatyta tvarka ir numatytais atvejais gali būti atliktas valstybės įgaliotos institucijos muitinis patikrinimas. Tikrinimo metu siuntoje radus draudžiamų daiktų, daiktai gali būti sulaikomi teisės aktuose nustatyta tvarka. Dėl nepagrįsto ar neteisėto siuntos sulaikymo ir dėl to kilusių nuostolių siuntėjas privalo kreiptis į muitinės patikrą atlikusią instituciją.

  33. Paslaugų teikimo metu gautus asmens duomenis gali tvarkyti tik Paslaugų teikėjo, kaip duomenų valdytojo, vadovas arba jo įgalioti asmenys, kurie turi būti supažindinti su asmens duomenų teisinę apsaugą reglamentuojančiais teisės aktais ir pasirašytinai įsipareigoję jų laikytis. Paslaugų teikėjas tvarko siuntėjo ir gavėjo asmens duomenis (jeigu juridinis asmuo: pavadinimą, juridinio asmens kodą, buveinės adresą, PVM mokėtojo kodą, telefono numerį, elektroninio pašto kodą; jeigu fizinis asmuo: vardą, pavardę, adresą, telefono numerį, elektroninio pašto adresą) tik ta apimtimi, kuri reikalinga paslaugų teikimo tikslais. Paslaugų teikėjas įsipareigoja neatskleisti jokioms kitoms trečiosioms šalims siuntėjo ir gavėjo asmens duomenų, prieš tai negavus išankstinio raštiško sutikimo, išskyrus atvejus, kai pagal Lietuvos Respublikos įstatymus privalės tai padaryti. Siuntėjo ir gavėjo duomenys saugomi iki 6 (šešių) mėnesių nuo jų surinkimo dienos. Nebereikalingi asmens duomenys sunaikinami. Gavėjas ir siuntėjas turi teisę susipažinti su savo saugomais asmens duomenimis ir teisę reikalauti ištaisyti neteisingus, neišsamius, netikslius savo asmens duomenis.